Macamana Nak Buat Boyfriend(s) Kurang Main Game Supaya Girls Dapat Lebih Perhatian. | Gitarputeh


Thursday, August 04, 2011

Macamana Nak Buat Boyfriend(s) Kurang Main Game Supaya Girls Dapat Lebih Perhatian.

Assalamualaikum.



Trigger you right



Hello attention whore and games whore sekalian. Hari ni aku nak bukak satu topik yang quite not interesting bagi yang belum ada couple.*terasa*. Yes. Aku nak ceritakan tentang masalah yang kerap berlaku pada couple. Iaitu ketidakpuasan hati dari girls terhadap boy(s) diorang. Dimana perempuan selalu terasa macam diabaikan bila boy(s) dah start main game. Yes. True story.



Selalu jugak aku dengar aduan macam, "Boy I, kalau dah start main game, jadi tunggul je lah I ni. Nak nak masa dia tengah main DOTA. Pfft. Menyampah.". Yes. Lelaki kalau dah start pegang game favourite dia, memang agak leceh untuk korang (girls) nak alihkan dia dari depan game.



And korang sangat bertuah kalau boyfriend korang sanggup pause game tu, semata mata nak cakap, "Sorry sayang, I tengah main game ni. Nanti dah habis match I contact you balik. Got to go. Bye. Muax muax." Tanpa bagi korang chance nak reply apa apa.



Apa korang ingat senang ke nak pause game yang online. Tak pun masa dia dah sampai level paling susah. Korang patut berasa untung sebab sanggup jugak dia bagi pesanan. Eventhough ringkas, ok apa dari tak contact terus.



Pause 

Well, aku tahu ramai perempuan susah nak setuju dengan ideologi ini. Sebab tu ada yang berani menyuarakan isu ni. Sampai ada yang mintak break. Cuma disebabkan lelaki tu suka main game. Oh come on. Main game je pun. It's not a big deal. Tapi berpada lah. Jangan langgar waktu solat. And please jangan tanya aku kenapa waktu solat kitorang boleh pause, tapi tak boleh pause untuk korang (girls) punya call yang sibuk nak mengawan. Ehem.



"Fine. Lelaki dan game memang tak boleh terpisah. Kalau macam tu, Red ada tips nak kurang or buang addict kat game tak.?"


Korang macam tahu tahu je kan, aku ada tips nak kurangkan addict kat game. Yes aku admit yang aku pun suka main game. Tapi aku tak lah addict. Sebab aku ada beberapa tips yang agak berkesan.  Well, korang (perempuan) boleh suruh boy(s) korang praktikkan cara ni. Kalau tak berkesan jugak, korang boleh hantar diorang ke pusat game tester. Mungkin boy(s) korang boleh buat duit. Dan korang pun bahagia.

 
*****


Hilangkan Game Dari Mindset
Aku tahu nama point ni agak bombastik. Well, maksud dia amatlah simple. Iaitu buang game tu. Yes. Kalau game tu jenis install kat komputer macam DOTA, sila uninstall. Kalau game tu jenis online pulak, buang link tu dari history browser. And pastikan mentality diorang kuat untuk tak install balik game tu. Suruh diorang puasa dari main game tu untuk 2 minggu. Lepas tu komform hilang ketagih main game.



AFC - Away from console


Kalau tak jalan jugak, korang boleh buang dia punya punca-niat-main-game-diorang-terangsang. Maksud aku medium game tu. Contohnya komputer, gameboy, etc. Aku assume cara ni lebih berkesan untuk game yang berkonsol persendirian macam PSP atau NDS.*pernah kena*. Tapi aku tak syorkan untuk boy(s) yang panas baran.



Challenge The Pro Level
Kalau cara lembut kat atas tak berkesan, korang boleh guna cara kedua. Iaitu suruh boy(s) korang cabar diri sendiri untuk ambil level yang paling susah. Cara ni akan bagi effektif yang maximum kalau boy(s) korang masih noob dalam game tu. Maksud aku, masih level anak anak kat dalam game tu. Sebab, bila diorang masih level anak anak, jangan mimpi dapat kalahkan level yang paling susah.



Bila asyik kalah, ianya mendatangkan ketidakpuasan bermain game. Then, lama lama mesti boy(s) korang akan jadi bosan gila. Lepas tu diorang akan tinggalkan game tu terbengkalai. Yes. Fade up. That's the point. Macam korang jugaklah. Yang mintak putus sebab fade up dengan boy(s) yang asyik main game dan mengabaikan korang. Gunakan cara yang sama untuk diorang lupakan game. Brilliant idea kan.?



Join the club

Be In Their Shoes
Kalau boy(s) korang memang jenis-asyik-menang-tak-reti-reti-nak-kalah, sampai kalau hantar jadi game tester pun dapat job, memang tak ada cara lain lah. Cara yang terakhir jugak aku rasa akan berhasil. Jangan risau, ia tak memerlukan emosi dan mental yang kuat. Caranya adalah 'join the club'. Yes. Apa kata korang join sekali boy(s) korang main game. Senang. Boy(s) korang bahagia, korang pun bahagia. Boy(s) korang dapat kepuasan main game. Korang pun dapat berinteraksi dengan boy(s) korang lama lama. Win win situation.


*****


Well, akhir kata, memang tak perlu rungsing lah kalau dapat boy yang suka main game. Normal lah tu. Siapa kata main game tak ada benefits.? Aku belajar English dari game tau. Aku tahu, perempuan ni attention whore. Bila dah sampai certain time, mesti nak menggedik dengan boy(s) dia. Mengada ngada.



And andai kata kalau uninstall game dan main level paling susah pun tak gerak, plus korang memang tak nak guna cara ketiga, hantar je lah boy(s) korang tu jadi game tester. Berbaloi apa. Duit yang dia dapat bahagi lah dua. Yang boy beli game baru, yang perempuan pergi shopping. Sekali lagi win win situation.





Terima kasih sudi baca.





Sekian





.


133 comments:

feeza macho said...

gila hapee nak memekak ? *gedik je nak mekak2*

join je la sekali .kalau ta reti suh je dorang hajaa kann .

kan syok gitu . :D bhahaha .

best pe layan game ==" . walopon aku men game kanak2 ta lepas2 tu yg bt aku nak ngadap ta henti wakakak :D

larikk


(^_^)b

Fadzlin Basir said...

assalamualaikum red yang gedik2 manje aww...bhahahhahaha...kalau dapat dua-dua yang gamerz mmg parak lah jawabnya..bhahahaa...hentak je ngn game2 yang die main tuu...ekekekkekee..

red gitarputeh said...

feeza :

aku dah hagak dah kau suka main dame ;D

red gitarputeh said...

Lynn :

ok apa :idea

feeza macho said...

dame ? :apa

Amirah Jafri said...

selain game , BOLA. hahaha. siap warning dilarang kacau ..Nice tak nice?Nice kan..haha.

kaum pompuan kena faham jela kalau dapat lelaki yg camtu :p

red gitarputeh said...

feeza ;

game lah. grr :geram

rhm slzr said...

biar jaklah bf nak main game.
tu life dia,, xkan nak kacau.

red gitarputeh said...

amirah :

Tu lah. Sometimes ada mereka yang sampai tahap merajuk. Mengada kan.? HAHA.Tapi takpa. perempuan merajuk, comel. :)

red gitarputeh said...

Fallenangel :

baik sungguh anda :)

Dhofwatul' Aisy said...

Games??? wahhh.. like3.. skali join ler.. bez ape!.. bdw.. sgt suker certain word.. mesti nak menggedik dengan boy(s) dia. Mengada ngada.*haruslaaa* hahahaaaa~~... wink3.. ^^

Hans Hanis said...

boleh di aplikasikan nih

Unknown said...

tak ske men gme

tp ank murid ske sgt men game..grr

ps: Jiran eh? bile? wakaka

red gitarputeh said...

mirmo :

Haha. Okay. Lepas ni mesti ayat tu pemes. HAHA.

red gitarputeh said...

Hans :

^^

red gitarputeh said...

Iffah :

dun wan fren you. :(

Unknown said...

nasib bf eyfa xsuka main game. ahahaa

CeritaSekupang said...

kalau join skali pastu bf dia kalah kompem bf dia akan lagi rajin main...:hihi...


game pun boleh jadi isu... :hoho...

Nur Arina Aini said...

haha,,nseb baiklaaa.da tade bufeee.klau tak..dy ajak men game jea..sampai ta ngat kita gf dy..apalaa..

syera said...

:ohno

game? game tu ape? dota tu ape? :apa

okeh nak try apply nanti. haha

untuglaa laki tu klu girl sanggup join sekaki main game =p

vjs38 said...

you de ma...owh sorry,you da girl.i love ur point of view,gua respect.

Asyila Zainuddin said...

dah orang nak main game.. biar je la.. haha.. kite wat la bnde lain.. hupdet blog ke.. tgk citer korea sampai lebam ke.. kekeke.. takkan 24 jam nk kol+msg je..

red gitarputeh said...

eyfa :

untung laaa :(

red gitarputeh said...

ceritasekupang :

well..

red gitarputeh said...

ari :

HAhaha :P

red gitarputeh said...

syerah :

kenapa.? syerah tak sanggup main game ke.? haha.

red gitarputeh said...

vjs38 :

I'm a man =="

red gitarputeh said...

Asyila :

Ceit! korea =.=

Unknown said...

suka hati mg lha nk wt gapo pn. xse kco mg ehh :P





mg men game xgapo. xhalang mg.





mg men ikt sk mg. mg hepi dehhh.







* sori. gune bahse jepon jap :P

red gitarputeh said...

fya :

mg.? :P

cik fikaa said...

missh lom pernah dpt bf yang hantu game ;)

red gitarputeh said...

missh :

bia I jadi bf u nak.? haha baru rasa bf hantu game XD

nuruhuda_329 said...

err.terasa jugak...takde pakwe lg huaaaa :'(

red gitarputeh said...

nuruhuda :

kita ni banyak persamaan lah.. adakah kitaa....??

deeya said...

naseb xde boipren . tp kang kalau dapat suami cengginih ha siap lah .

"abam , start game jom sekarang . cepatlah ! cepatlah ! game nie lagi ade benefit taw " muahahaha ~

NuRfArHaNiAiDa said...

lyn angry birds je! XD XD

alepridz said...

red... aku rasa video youtube ni adalah cara yang paling terbaik untuk BF mereka yang betul-betul addicted tu insaf dan tobat takkan men game dah...

sila hayati video youtube ni...

http://www.youtube.com/watch?v=ErveR9qYyHc

BubuBobot said...

aku pernah addicted to game. tapi, aku tak pernah merajuk. sebab buat apa. aku pun sama. *tu dulu la. HAHA!

M Fizan said...

haha..cara ketiga terbaik..win-win :)

red gitarputeh said...

deeya :

Ok apa. atlease boleh teman anak main game.. bila anlak kalah, merajuk pergi kat ibu.. Ibu gak dapat nama 'baik'. kan.?

win-win situation ^^

red gitarputeh said...

aida :

angry birds.? aww I ,oike!! :P

red gitarputeh said...

alep :

menakutkan doh video tu... =..=

red gitarputeh said...

amalilina :

maaf aku tak paham =(

red gitarputeh said...

m fizan :

kan.? haha.

mySara said...

Bhar har har.. pasal lelaki dgn game memg susah nak pisah. aku biarkan jek lh. Dr dia buat benda len. lagi naye. huhu. ^__^

red gitarputeh said...

mySara :

mendalam maksudnya tu :idea

momoi mee said...

hmm,,moi len plak..nk kne bg dier main game,tp bf x moh..
huhu..dia asik kaco moi nk on9 jer
call memanjang.. =.='

red gitarputeh said...

moi :

erk.. hahahahahahaha.. sumpah komen paling lawak XD

Acik said...

yeah, acik suka cara yg last skali, join d club. main n enjoy sesama ..
lagi bes, terai kalahkan dia :)

ct kektus said...

kalau di buang leptop or komputer tu, mau mengamuk sakan kang. haha :p

Elie Lily said...

dalam lappy elie mmg takde satu game pun except solitaire! sadis kan? T_T

naqiah said...

ala... join je skali.. mesti best

red gitarputeh said...

acik :

Aku suka kau ;)

red gitarputeh said...

siti kaktus :

itu lah motifnya. haha.

red gitarputeh said...

elie :

comel :)

red gitarputeh said...

kak naqiah :

:D

ekabukanmakcikkau. said...

bio je lahh die , dia nak kawen dengan dota tu kot almaklumlah dota kan si seksi menawan cun melecun mantop lagi haahhaah .

red gitarputeh said...

eka :

ha ah. dota lagi menawan. bahagia owh.. takde lah kena layan si gedik. kan.? bhahahhaha.

Aesya Zealous said...

join skali ok kot.haha

red gitarputeh said...

aesya :

Saya suka awak.^^

tia @ Ini Kisah Tia said...

wakakaa . memang boleh pakai ni ..

Eyza Dyana said...

huhu..sy like entry nie..huhu..
bf sy ske men game..tp if dye smpat bls dye blas..law x t mcm awk gtw, t dye mnx stop mcg jp.. hehe..

Syafiq Mokhtar said...

ade je awek yg main game..member aku tension je awek die dok main angry bird..

shaifulshafian said...

DOTA tak install r..copy n paste je pastu bole main..sebab tu susah nak buang,..kalau buang ade je kawan yg ade file DOTA tu..bole amik balik...hahahahaha

Dorky Guy said...

tak berkesan padaku~ born to be a gamers! hoho

red gitarputeh said...

tia :

memang boleh. lagi lagi cara ketiga. wakaka.

red gitarputeh said...

syafiq :

Ada tak kawan ko tu merajuk sambil minum air kotak.? bhahahahah.

red gitarputeh said...

eyza :

ce amalkan cara ke 3. haha XD

red gitarputeh said...

shy :

kalau ko baik ko try cara ke dua terbaik kut.haha XD

red gitarputeh said...

dorky :

cara kedua the best foryou. haha XD

Anonymous said...

adek dhilla.. pompuan giler gem.. kalah pkwe dye.. cmne?? ahahah

red gitarputeh said...

dhilla :

hahaha. ni lagi sekoq. lalalalal XD

missa said...

okey, entri ni not for me... tapi dah baca habis pown. kikiki

tapi rasa mcm sama ngan keadaan ni tak? kita nk smbang ngan abg kita, tp abg kita sibuk msg ngan gf dya? pffft ~ haha

red gitarputeh said...

missa :

pandai pulak kamu memanipulasikan keadaan. haha.

Abe Goreng said...

gua paling suke game angry bird. Pergh die punye susah tu mcm men DOTA.je.HAHHA

UPDATE: Hah! Memang betul la tu!!!

Independent beauty Consultant Marykay said...

klu boypren kuat men game takpa..bole control lg klu depan awek kan...kes aku ni lain tahap yang kritikal...laki aku yang gila men game..korang bayangkan malam sampai pagi main game..pastu pagi sampai malam dia tido...sanggup tak cukup tido p keja janji tak ponteng tiap malam sampai pagi main game....klu aku layan mslh aku ni memang boleh gila la di buatnya...tapi benda tu semua aku dah malas amik peduli..lantak dia lah nak mati depan game pon aku tak kisah janji dia bahagia dan tak kuar melepak tak tentu hala,tak juga dia pandang pompuan len sebab 24 jam dia pandang game jer...kan???....hehehehehe...so sentiasa pikir yang positif lah...dah tu yang dia minat tak kan nk halang...nanti tak pasal2 bosan pulak dia hidup ngan aku ni sb selalu halang dia men game....

red gitarputeh said...

abe goreng :

haha.

red gitarputeh said...

workshop girl :

haha. bagus. berlainan pendapat. lalalalla XD

Shawn Razaleigh said...

kalau perempuan pun tahi game mcm mana?

jaja said...

nasib bf xsuka main game haha

red gitarputeh said...

shawn :

ada je.. tu pun aku baru taw. haha

red gitarputeh said...

jaja :


nasib baik. haha

Wadi AR said...

aku kalau main game tak ingat dunia

red gitarputeh said...

wadi :

:D

noname said...

copycat the otherkhairul ke ni?

red gitarputeh said...

noname :

Apa barang nak copy copy. Idea sendiri laaa.. ^^

Kero Asyraf said...

kau punye style have a lot in cmmon dengan theotherkhairul.

red gitarputeh said...

kero :

Kan.? Haha.

SN said...

ssh nk praktik yg join skali tu,ak xle btl la game ni..huhu

red gitarputeh said...

tasya :

haha. aku dah agak XD

Sya said...

sye minat main game. tp dulu la, slrg dh kureng daa.. hehe ^^

cik hemo hemo said...

naseb bek la die x gile game. syukur2. hehe

Kero Asyraf said...

aku rasa style korang hampir sama sebab korang dah memang kenal each other nie -_-

red gitarputeh said...

miss xyz :

hoho. tahniah XD

red gitarputeh said...

cik hemo :

dah berpunya.??!!!! *hampa*

red gitarputeh said...

kero :

gila kau.. mr K tu retis... aku ni apa yang ada.?

asnizaziz said...

main angrybirds pun atk lepas2 lagi, nak main dota, memang tak la kan..haha..btw nice entry :D

myzziema said...

hahah kalau lah si boy tu sanggup nak buang game dalam laptop dia :P

tapi takpe lah kalau dorang kemaruk nak main game pun. dorang kemaruk main DOTA, kita kemaruk blogging. win win situation. masing2 takde sape2 kacau. haha

Unknown said...

haha.nice tips.but my boyfie addicted to basketball.yang ni memang susah nak suruh dia stop.masa mula-mula kenal pun dia dah cakap,kalau dapat main basketball,awek letak tepi terus.sabar je la.by the way,cara penulisan awak macam theotherkhairul la.lebih kurang je.

yayanieqa said...

kalau diorg tengah melekat ngn game ke bola ke apa2 la..biarkan je..tp jgn xamik kisah lgsung plak. kang diorg pk kowg mmg kalo xda dia pun x apa.
dont worry dia mesti nk spend time ngn gf dia kn...
aku layan je..komik,ape semua..dota je aku xnk try...takut ketagih jugak!haha

whether korg gf 1st or 2nd tu tgk laaa..

*untung la sape yg dpt kalahkan ranking game=="

red gitarputeh said...

asnizaziz :

ala. main je la DOTA. Syok taw! XD

red gitarputeh said...

myz :

ok. win win situation :D

red gitarputeh said...

officially19 :

the other k.? i'm the other red. haha. ok gurau. saya red ja. k tu retis. :P

red gitarputeh said...

yayanieqa :

aku boleh kalah kan ranking bf ko. haha.

hamzah ian said...

haha.. buat la apa cara skalipun aku ttp nak game gak!!!

kaizen said...

pergh... smpi nk buang PC/lptop bagai... rilex la... kalo bf pndi bahagi mase xyah nk riso komfom dpt layanan same rate....

*bf cmni ade peluang nk kawen 4 sbb adil... hehehe

latest entry Apa Yang BLOGGER PERLU ADA?? [PART 2]

red gitarputeh said...

hamzah :

aku tau. kau lelaki. :D

red gitarputeh said...

kaizen :

haha. perasan la kau.

Farah Azurah said...

haaa,diri cik daa kena..boy HANTU betul dgn game ..and fara sgt benci bile die dgn DOTA !!kalau laa boleh bunuh DOTA UW..ARRR!!!!tq :)

red gitarputeh said...

Farah Azurah :

Awak ni interestinglah ;D

kindergartenlibrary said...

ex dulu suka betul main game ...
sampai pergi jalan2 ...boleh pulak dia hilang ..macam budak2 ...tengok2 kat tempat permainan game ! isy ~~~

red gitarputeh said...

nelly :

hahaha. ada ada je nelly ni XD

zaRain said...

hello..~ perbincangan pasal lelaki ppuan ni selalu mesti tk berkesudahan..masing2 ada pendapat masing2..

hehe nway pasal isu game ni.. sy rase ppuan kenala faham n amek kesempatan time de main game tu utk wat hal sendiri -quality time of ur own!

nways..sy ada ckp sal hal ni jugak..if sudi singgah la bace..

http://zarainmumbling.blogspot.com/2011/07/lelaki-vs-pompuan.html

nice entry~

red gitarputeh said...

zarain :

haha. dah ke.? ok. buat comparison .. lalalala..

nadhira said...

lelaki n game mmg x dpt dipisahkan..tp rase agak bertuah la..kalau my boy main game, bole je chat dgn die lg cume lmbt sikit la die rply..kena sabar sikit..lagipun guys ni perlukan ruang :)

red gitarputeh said...

nadhira : I like your style :)

|| A r a W a n i || said...

Hahaha..
Ok then. Mari bersyukur sebab xda boify..
At least tiada benda nak di jaga.

Jg dri sndri sudey..

red gitarputeh said...

arawani :

kau forever alone ke.?

Halusinasi said...

tak kisah kalau dia bf minat game...sebab sy pun kaki game + anime...

DOTA!!!

red gitarputeh said...

halusinasi :

anda terbaik! XD

An Najwa said...

laki lagi tension bila jumpa pmpuan yg 'gila game' cm aku..

tp nasib baik aku xde pakwe lg, kalo x knpm boy aku rasa ter'ABAI'....kah3x

red gitarputeh said...

an :

aku suka kau.

apik's said...

skrg dh jadik laki pn still kaki game jgk.. lyn kn aje!! die men dota,, i men the sim.. lame2 die akn carik kite jgk.. haahaha..

red gitarputeh said...

apik's :

peh.. best nya dapat kawen... T.T

Mason Moon said...

kalo ppuan plak giler game camne? aku online ni pun mesti main game even 'game bodo2' je pun..

stakat level pling susah. aku akan terus brusaha smpi aku menang. Yess. Aby RAd mesti plg tggi highscore. penah mintak keje jd game tester. lgsung application aku xdipandang. mentang2 la aku ppuan..

red gitarputeh said...

aby :

woha! game tester! mesti selalu lambat submit application kan.? lalalala~

Aprimia ✿ said...

DOTA tu hapeee ?
HAHA.
Bile budax kecik daa tnyee .. ngeh ngeh !

red gitarputeh said...

fatin :

haha.. memang tak XD

Namika said...

Bagus ah entry :O
Cool .

EimaruSi|ence™ said...

Cik Tunang aku pon begini. Lagi sadis kalau dia mmg tak bagitau dia nak main game n memang takmo layan aku langsung kalau nak main game. Tp oklah, kalau terdesak, aku call aje dia *mood mengacau*

Aku pon ade game addicted jugak., Farmville dan aku dah cakap awal2 kat dia, sila pasang stimik di rumah 'kami' nanti supaya aku tak mati kering hadap dia yang tak suke bagi perhatian kat cik tunang dia yg comel nih...

sekian:)

red gitarputeh said...

nadirahnad :

tengs ^^

red gitarputeh said...

EimaruSi|ence™ :

semoga bahagia anda berdua ^^

syaza syahhanna said...

my scandal bukak skype... then I tengok dy main dota sampai tertidur =.="

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...