pg 58 : Freemason dan Illuminati hanya lah ilusi minda kita. | Gitarputeh


Wednesday, May 18, 2011

pg 58 : Freemason dan Illuminati hanya lah ilusi minda kita.

Assalamualaikum.



Ambil mood dulu sebelum baca. Hehe.

Hello boys and girls. Apamacam korang.? Sihat.? Oh ya. Like I cares. HAHA. Okay gurau. Mesti lah red cares. Tanpa korang, siapalah blog hina yang tak ada nama ni. Korang lah punca blog ni meniti anak tangga demi anak tangga.


Ehem.


Dua hari lepas red kebosanan. Red pun usha lah beberapa website. And and the most website I entered is about Freemason and Illuminati. Err. Okay skip. Korang mesti dah tahu kan, tentang dua benda ni. Yeah. These freaky Freemason dengan Illuminati . Maklum lah. korang kan rajin buat research. Kalau tak pun, korang kan suka klik bila nampak perkataan Freemason dengan Illuminati. Macam apa yang baru sahaja korang lakukan sebentar tadi. HAHA.



Well, kepada yang tak tahu. Meh sini red terangkan sikit. Freemason dan Illuminati adalah tafsiran yang dikatakan telah dirancang dari awal permulaan dunia. Di khabarkan bahawa beberapa orang kristian telah menemukan beberapa jilid buku perancangan dunia yang disorokkan dibawah mahkam nabi Sulaiman. Yeah. Perancangan permulaan dunia hingga akhir zaman. Perancangan yang dikatakan paling teliti. And perancangan menyesatkan umat islam.



musuh kita sentiasa berusaha untuk bangkit


Oh oh. Dengar macam awesome, kan.? HAHA. Dikatakan lagi, fasa dunia sekarang, termasuk dalam perancangan dalam buku tu. Ada lagi. Iblis menjanjikan kuasa, kekayaan, dan sebagainya kepada mereka yang mengikut ajaran dalam buku tu. Which means, orang kristian yang jumpa buku tu, sekarang dah keluar kristian. And yeah. They joined the Freemason and Illuminati.


Ehem.


Macam yang red katakan tadi. Most of what happened are written in those books. Maksudnya, perang dunia pertama pun ada tertulis dalam buku tu. Then, mesti ramai antara korang akan cakap, "peh. Awesome"  tak pun, "habis lah kita, orang kafir dah jumpa perancangan freemason. Mesti diorang akan terus kan perancangan tu. Takut nya~"



 Putrajaya-lambang freemason-kebetulan.?
  

Well. Basically ramai orang akan takut kalau dengar perancangan buku tu diteruskan. Sebab buku tu dikatakan langkah membangkitkan Dajjal. Yeah. Kan dah cakap. Mesti ramai takut. But. The fact is. Boleh percaya ke, khabar ni.? Okay. Red ambil contoh, kalau dikatakan segala perang dunia telah pun dirancang dalam buku tu. And did comes true. Korang percaya perancangan yang dibuat Freemason sangat teliti.? Okay. Korang tak sepatut nya percaya.




"Tapi red, tak kan lah the thing that happens, sama seperti dirancang dalam buku tu, kebetulan pulak.?"

 
Err. Okay. Lets take it this way. Bukan tak nak kata ia nya kebetulan or perancangan tu sangat teliti. But. Korang fikir balik. Kenapa perancangan dalam buku tu comes true.? Sebab. Allah izin kan. Yeah. Allah nak tunjukkan, yang dia maha berkuasa hingga perancangan yang teliti dalam buku tu boleh dimakbulkan. Fikir balik. Tapi tanpa izin Allah, betapa teliti pun perancangan tu, tak akan jadi punya.



Tanpa izin Allah, benda semua tak kan menjadi. Means here, contoh lah Allah tak nak tarik nyawa orang dalam peperangan. Selagi Allah tak izin kan nyawa dia ditarik, maka, hidup lah dia. So, dalam kes Freemason ni, Allah dah pun tunjuk kan dia maha berkuasa. Dia tunjukkan kebetulan tu boleh berlaku. Nampak tak kebesaran-Nya kat situ.?



Pengaruh diorang dah luas sebab nak kita takut dengan diorang


Satu lagi, Freemason dan Illuminati semua adalah salah satu teknik untuk memesong kan akidah seseorang. How.? Well. Dengar sini. Kita dikhabarkan Dajjal akan keluar pada fasa keempat dunia. Which is, zaman kita sekarang. Khabar ni diberitahu dalam buku yang orang kristian jumpa tu. Yeah. Kita ditakut takutkan dengan khabar ni.



Well, dalam al-Quran pun dah bagi tahu sebenarnya. Tapi Freemason dan Illuminati ni nak tunjukkan ke-GAH-an mereka. Diorang buktikan dengan lebih terperinci. Supaya ramai yang akan terpengaruh dan takut dengan mereka.



But. Kita sebagai umat islam. Perlu ke taksub dengan kepercayaan Freemason dan Illuminati.? Hell no. Why's the fuuu kita nak taakut dengan khabar tu.? Dajjal tetap akan muncul. Dajjal tetap akan hidup selama 40 hari. Dan Dajjal tetap akan menabur fitnah paling besar. And, Nabi Isa tetap akan turun dan bunuh Dajjal tu.



 

So, kenapa kita nak takut dengan gertak kan bahawa dajjal akan muncul.? Apa yang kita perlu, cuma lah kuat kan akidah. Listen here. Even lepas Dajjal dibunuh pun, still ada orang yang mungkar dengan perintah Allah tau. Yeah. Masih ada kehidupan lepas Dajjal dibunuh. Ianya adalah fasa kelima dunia. So, didik lah diri kita dan orang terdekat dengan kita dan anak anak kita untuk memantop kan akidah.



Yeah. Freemason dan Illuminati ni, cuma lah teknik untuk memesong kan umat islam. Why's the hey kita nak takut. Sedang kan kita tahu, semua benda tu pasti berlaku. Ianya adalah kehendak Allah untuk berlaku. And semua perancangan Freemason dan Illuminati tu cuma lah kebetulan yang telah Allah izinkan. Yeah. Allah berkuasa untuk mengizin kan apa yang kita rancang. Jadi, sama sama lah kita kuat kan akidah. Wallahualam.





Terima kasih sudi baca.





Sekian





.


56 comments:

hyemynameisrasyid said...

yes.,got ur point.,
sbnrnya kita mmg x perlu takot dgn freemason.,sbb apa? kita ada iman,. jaga ibadah kita dan jadikan al-quran dan hadis sbgai panduan,.insyaAllah, segala freemason bagai semua tu xkan dpt memesongkan kita.,kata org, back to basic,.pegangan dan cinta kita kepada Agama,.Allah akan pelihara sesiapa yg menjaga agamaNya,. kerana Agama Allah adalah yg paling mulia sekali,. pernah suatu ketika gibrail a.s bertanya kpd baginda rasulullah saw tentang kemuliaan rasulullah., "antara jibrail ngan baginda?, baginda lebih mulia,. antara arash Allah dgn baginda, baginda lebih mulia dan apabila diajukn soalan trakhir, antara baginda dgn agama Allah, maka baginda menjawab, Agama Allah lebih mulia"., tu dh jelas sekali bahawa Allah sgt syg kn agamaNya dan of cos, spa yg menjaga agamanya maka Allah akn pelihara dia dr sebarang perkara yg menyesatkan, insyaAllah.,

- cuma ada sedikit pembetulan utk RED, apa yg aku tahu dajjal akn muncul selama 40 hari je(dlm artikal ko tulis tahun^^),. tapi Satu hari sama dgn satu tahun, satu hari sama dgn satu bulan,mana kala yg berikutnya satu hari sama seperti satu minggu. Dan sisa hidupnya sama dengan kita. itu berdasarkn hadis baginda yg diriwayatkn oleh Fatimah bin Qais RA.,"Ya Rasulullah, berapa lama Dajjal tinggal di bumi?’ Rasulullah berkata: ‘40 hari. Satu harinya seperti satu tahun, kemudian seperti sebulan, kemudian seperti sepekan, kemudian hari-hari lainnya seperti hari kalian sekarang…".

ada yang mentafsir hadis tersebut dgn berpendapat bahawa 1hari yg dimaksudkan itu bersamaan dgn 1hari di akhirat.,maka kena lah darab 1000tahun di dunia.,maksudnya dajjal dah pon muncul sejak zaman dahulu kala lagi.,iaitu di munculkn dulu melalui sifat2nya.,(bleh rujuk siri 'the Arrival').,

ok,.itu je komen aku.,thanks for this info RED.,sgt menarik.,dan patut dikongsi oleh semua umat islam.,dan maaf jgk sbb komen panjang berjela-jela kt sini.,^^

-your friend in blogger; rasyid~

Nur Arina Aini said...

rasyid: panjang lebau komen nye ...
haha
cikgu: kasi panjang lagi ,,haha

red gitarputeh said...

rasyid : haha thax dok, betul kan XD

red gitarputeh said...

Ari : tanak panjang2.. nanti blogger lain marah T.T

Anonymous said...

follow al-Quran and sunnah sudah..watpe penin2 nk nak fremason ilmuniti bagai..Peace yo...

Baca sampai muntah! : Saya Hot Tetapi Tidak Cukup Famous

hyemynameisrasyid said...

hehe.,sekadar kongsi sket ilmu yg di dengar je.,^^
kpd yg nk baca ok,. kpd yg x, xpe.,
sory komen panjang2.,^^

red gitarputeh said...

sooooooour : betul tu. kan kita umat islam digalakkan saling menegur, kan.? peace yaw :)

red gitarputeh said...

rasyid : aku baca lah... :)

atiqa aris said...

yeah.kite umat islam pcaye kat qada qadar Tuhan suda..:)

red gitarputeh said...

atiqa : betul :)

Anonymous said...

berpegang pada aqidah ! and Al-Quran !

red gitarputeh said...

dhiya : yup!

cimöt said...

ohlalala..td ada probs tu pasal xbley komen..skrng da boleh..oh hai red..

betol la tu..kuat iman akidah ngan follow Quran n sunnah semua tu..but sometimes reminds each other just like wat u r doing right now,people will get more clear..lg pon dunia skrng sgt senang nak deviate from Islam kalo xde reminder camni..

thanx beb! such a nice entry..

red gitarputeh said...

cimot : se;amat datang... cimot boleh try baca entri lainlain.. ramai kata gempak :)

feeza macho said...

-_______- ade bdk sombong . :majuk

red gitarputeh said...

FM : mana.?? :mana

NAZ said...

this is nice babeee. thanks

Muhammad Ariff Mohamad Nizam said...

setuju dgn entri ni.dan kajian ni nampaknya berleluasa skrg ni terutamanya di YouTube.kita pula main pakai percaya je.kita tak tahu siapa disebalik tabir yg menghasilkan video.ye.mungkin betul.penggunaan video antara cara baru untuk berdakwah.tapi dunia sekarang.semua org bijak gunakan teknologi.mungkin mereka yg mahu memesongkan akidah umat Islam gunakan cara sebegini utk menarik umat Islam.lebih baik kita berpegang teguh pada al-Quran,lebihkan ibadat.sebab segalanya telah pun dirancang ALLAH swt dan akan terjadi juga nanti.tetap akan terjadi.

~pendapat aku ni. :)

red gitarputeh said...

naz : babe.???

red gitarputeh said...

riffzam : red terima pendapat tu :)

Anyyss Shuhaimi said...

taak perlu takut..teruskan dengan panduan yg Allah n Rasulullah saw dah bekalkan iaitu Al-Quran dan As-Sunnah..Allah sentiasa bersama kita.. :)

red gitarputeh said...

Annyss : Gimme 5 :)

vampire's lovex said...

ha'ahhh,apa yg penting kuatkan akidah jeka..jangan nak takot bagai,tp x berubah ke jalan yg baik jugek..kan....

red gitarputeh said...

lovex : Ha ah.. cuma cara blogging ni aje lah yang red boleh tolong :P

Wafiy Suzly said...

simple word to say : MANUSIA TAKUT KEMATIAN. sebab tu takut sgt ngan dajal segala

Budak Botak said...

Fremason dan Illuminati nie mmg btol2 wujud, tapi sejauh mana perancagan diorang tu Bdk Botak x berani nak ckp....

Entry terbaru -> Gambaran / Lakaran Pelukis Stadium Baru Kelantan... (",)

red gitarputeh said...

Wafiy : mana hang pergi haaa..??? lama hang menghilang =="

red gitarputeh said...

Budak botak : Betul ia nya wujud. tapi kan, akidah kita patot lebih mantap, kan.?

cik hemo hemo said...

ohh. tens bagi info. ade penah bace pasal ni jugakk. dan ade penah bace jugak perbualan bishop dengan orang melayu. agak terkejut. hm .

kindergartenlibrary said...

wah ..setuju ! boleh jadi penyelidik .
=)

red gitarputeh said...

cik hemo : bishop.??? cuba cerita sikit :)

red gitarputeh said...

nelly : penyelidik.??!! HAHA. tak mungkin lah... haha *blushing*

amny said...

sekaarang ni macam2...ermm...byak betol kebetulan...erk!kebetulan or ketidaksengajaan??

red gitarputeh said...

amny : kuasa allah, kan.?

iyou said...

wah, hyemynameisrasyid! panjang lebar awak yer.. hehehe

btw, isu iluminati n freemason ni mmg hot! dari dulu lagi... tanpa sedar, isu ni buat kita melatah..

sbnrnya kita ada senjata paling hebat berbanding musuh kita.. tapi kita MALAS, LAMBAT, TAK BERSYUKUR maka musuh kita yg kaji dan guna senjata kita tu utk benefit diorang... pastu takut2kn kita plak... padahal semua tu Allah olredi told us!! olredi!! cuma kita yg 'buta'

senjata kita: AlQuran n Sunnah

hari ni lebih baik dr smlm, hr esok lebih baik dari hari ni.. berusaha! for me myself n frens^^

Invisible Me said...

isu ni memang tak penah habis kan.
al-Quran buku terbaik.
hee.

red gitarputeh said...

iyue : quite true, kan.??

red gitarputeh said...

farza : thumbs up.!!!

Syazwani Mazlan said...

:( betul2..kuatkan akidah umat Islam seluruh dunia. Amin

eddy said...

aku setuju dengan pendapat budak botak..benda nie mmg exist dan kt patut tahu cara2 pergerakkannya.. mmg akidah kt kuat... tp kuat kah kalau malaysia kt ini sendiri mempunyai2 simbol2 kebanggaan "syaitan" ini.

p/s : x boleh deny akan kewujudan freemanson dan illuminati nie....

red gitarputeh said...

Syazwani mazlan : aminn~

red gitarputeh said...

eddy : eleh. kuat mana pon diorang. diorang tetap akan kalah kat tangan islam. itu kau nak deny ke.?

Abdullah Ammar Al-imarah said...

i like the way u think =D

red gitarputeh said...

abdullah : well, thanks :)

kindergartenlibrary said...

jangan takut ..red mesti boleh amalkan ikut panduan .
=)

red gitarputeh said...

nelly : takut.? siapa takut.? haha

Ain Zulaikha said...

mmg, bila kita baca balik nanti ada macam2 bala datang or perang or so what ever nanti boleh pesongkan akidah kita. kita ni manusia kekadang terlalu cepat percaya dengan semua ni.. mak pernah cakap, nak dengar boleh percaya jangan.. kita hidup dalam agama Islam agama bertuah so ingat Allah.. lepas tu kat kolej banyak gila tampal ayat dari kitab apa tah, haha saya boleh tergugat ya dengan ayat tu, tapi baru tahu jangan percaya sangat nanti akidah boleh terpesong..

nice entry :)

Anonymous said...

betol3.. buat ape kite nak takot..
tapi yang pelik nye. dorang mengkaji aoe yg kitab tuh... dorang tak mengkaji quran pulak..
percaya mende2 niy.. alquran tak percaya pulak =.='

red gitarputeh said...

Ain : kalau nak entri best2, rajin lah datang ye :)

red gitarputeh said...

Dhilla : hey. you have a good point :)

Qaseh Dalia said...

qaseh tak tahu pun freemason tu ape .. hihi tq penjelasan

red gitarputeh said...

qaseh : sama sama :)

Budak Botak said...

singgah sini, he3...

Entry terbaru -> Budak Botak Terpaksa Dedahkan RAHSIA Ni Kepada Cik Anon Semua... (",)

red gitarputeh said...

bodak botak : no hal lah :)

HAKMI said...

freemanson memang tak wujud. yang wujud ialah freemason. kebanyakan info yang mengutuk freemason pun datang dari dari orang kafir sendiri. orang islam bukannya rajin nak selidik sendiri... tu banyak propaganda dari freemason, hebat itu hebat ini, kita pun aaaa...freemason begitu freemason begini, dorang senyum je tengok kita termakan umpan.
suber yang harus, bukan harus tapi wajib percaya hanyalah Nas2 alquran dan hadis qudsi dan hadis2 sahih. NI tidak sumber2 israeliyyat jugak yang dijadikan rujukan.

red gitarputeh said...

hakmmi : ops! okay. aku betulkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...