Media Memainkan Peranan Penting Untuk Trend Masyarakat. | Gitarputeh


Wednesday, July 27, 2011

Media Memainkan Peranan Penting Untuk Trend Masyarakat.

Assalamualaikum.




 Mummy dummy



Hello masyarakat yang gilakan domo-kun.
 
 
Okay korang percaya tak, kalau aku cakap media terlalu banyak mempengaruhi ke-famous-an sesuatu trend.? Tak percaya.? Okay contohnya rambut mowhawk. Dulu punya lah masyarakat reject. Tapi lepas kat tv ada tanyangkan artist buat gaya tu, sekarang dah pun jadi trend pada 70% lelaki kat dunia.


Macam tu jugak dengan domo. Sejak bila domo ni famous.? Sejak ada pengaruh dari media. Aku perasan, mula mula kemunculan domo dulu, which is aroud 2006, ramai gila kata domo ni kartun yang menyeramkan. Tak tahu lah maybe sebab gigi dia or sebab dia asal dari sebiji telur. Wait. Korang tahu ke, domo ni asal dari sebiji telur.?



Terima kasih sudi baca.



Sekian



.


55 comments:

Hans Hanis said...

aku percaya
kesan dia lambat tapi pasti memberi impak
:-)

red gitarputeh said...

hans :


Ada yang terus bagi impak. Nak nak yang orang famous promote. Contohnya Lisa Surihani cakap keropok jualan aku sedap and bagi contact number kedai kat orang awam. Esoknya keropok aku dah laku. Masyuk beb.

ieda CUMA said...

uh sungguh tidak ku sgka..

red gitarputeh said...

iedaCUMA said... [re-post]

uh sungguh tidak ku sgka..

red gitarputeh said...

ieda : tak cye sudehh..

Anonymous said...

macam tu jugak dengan spongebob.. dulu ramai cakap huduh la, tah pape la.. skrg? femes bukan? ;)

red gitarputeh said...

nash :


yeap.. sejak tersiar kat tv 9

cik fikaa said...

domo ??
i likee !

alepridz said...

haha... ko kene tag feeza macho tgk entry ni... :P

WW pon masih berkata-kata...

aku suka entry simple camni... hehe..

NNisa said...

antara masyarakat yg gilakan encik domo.
hehehehe.
nice entries.
sy follow ok!. :)

CeritaSekupang said...

asal dari telur.... :hohoho

Nazirul Suhaimi (Razi Suhaimi) said...

setuju..

dulu cite dash young kuro
-sy beli keta dash

dulu cite yoyo
-sy beli yoyo

dulu cite beybalde
-sy beli beyblade

ada plak cite bola tukar jd raksasa tu
-sy dah tak beli sbb dah besar..haha

bukan sy sorang je, geng2 sume join..xD

saya cello191 said...

seram ke en domo tu...^^

sHy said...

betul2...shy harap ade trend berjubah...semua gurl pakai jubah..pergh,sweet kot..hehe

red gitarputeh said...

missh :


kan.? :)

red gitarputeh said...

alep :


ko tag kn lah.

red gitarputeh said...

NNisa :


ok.

red gitarputeh said...

ceritasekupang :


Awat.? Tak percaya.?

red gitarputeh said...

Naz :


Haha. Kantoi. lalala.

red gitarputeh said...

Cik cello191 :


Yeap.

red gitarputeh said...

Shy ;


Amboi kau.. Haha.

Dzu Aamal said...

uit! simple mimple.. haha.. kenapa lak ai punye entry yang panjang2 lak ni? --' kena virus red lettew :hihi

btw, memang media banyak mempengaruhi minda insan ^__^

red gitarputeh said...

Cik Ladies :


Kita tertukar minda kah.?? Hoho.. btw, ni entri ww (wordfull wednesday). Ahahaks! XD

sobri yaacob said...

lambat cpat..mesti memberi kesan..peranan media ..

hamzah ian said...

saya minta maaf atas entry2 yg tidak seperti dulu lg..


serius tak tahu apa dah jadi dgn blog aku skrg ni..

pemikiran tak tentu..
=(

feeza macho said...

ahh kauu

nyah kau dr sni

perlu ke ??







































perluuu kee ???































perluuuuu keeeeeeeee ????

























domo menjadi bahan objek yg kau bincangkan sebagai contoh :ohno

:bunuh

red gitarputeh said...

feeza :


:D

red gitarputeh said...

sobri :


Yup

red gitarputeh said...

ian :


happy blogging :)

The Crow said...

Takleh blah. Contoh domo tu mmg wajar. Media punca! Hasilnye ramai blogger yg bwk pengaruh domo masuk blog. wakaka.. Larikk!

(^____^)

red gitarputeh said...

The crow :


Hi five!!

feeza macho said...

perluu ke ??























tc sengal


























perlu ke






























warghhhhh












































warghhh










































warghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh



















































warghh








=..=

red gitarputeh said...

feeza :


=..=

siti suraya said...

aku suka domo kun !!!!

red gitarputeh said...

siti suraya :


saya pun :)

Eiza GreenAppleKu said...

Salam perkenalan dari saya. Putihnya warna blog nih. :)

red gitarputeh said...

GreenAppleKu.com :


Terima kasih :)

syera said...

dulu tak tau nak beza mane satu domo n danbo

mujurlah ade geng bcr.haha!

bcr.membantu saya.=p

red gitarputeh said...

syerah :


HAHA.

Aprimia ✿ said...

i'm NOT interested .
Hee~ Conan lagi comelll.

red gitarputeh said...

Fatin :

Abang red comel tak.? Hehe. :P

Aprimia ✿ said...

op coz laa .
:)

red gitarputeh said...

fatin :

Thank you :)

Unknown said...

setuju jgak lah ^^

red gitarputeh said...

miszfazierra :

kan.? :)

AimiiiLove said...

tak faham jugak npe ramai org suka domo,org tgk domo tu mcm bese2 je.erk,bese2 pun org ade jugak collection beg domo and baju domo.huhu

BUT! ITU TAK BERMAKSUD SAYA MINAT DOMO.HEHE

red gitarputeh said...

Miss A :

Are you sure.?

hyemynameisrasyid said...

yezza.,i believe this.,
tp domo aku tak minat.,hehe

red gitarputeh said...

rashid :

Aku tau ko minat otomen je, kan.?

JawahirAbdullah said...

hoooih, tak pernah hayat aku tau Domo asalnya dari sebijik telur. aku layan je video2 Domo kat youtube tapi tak semua.
tapi aku rasa ramai suka Domokun sbb cute yng menyeramkan. maksud haku sebab gigi cam Piranha n cara dia kejar rabbit tu. rebel habis! hoho~

p/s : can't deny, i heart Domo. ;-)

red gitarputeh said...

Jawahir :

HAHA. Okay. ^^

Unknown said...

ouh domo. baru taw wujud. naseb masuk blog ni kan :yes

red gitarputeh said...

fya :

:hah tak kenal domo-kun!! :hah

CoOkiE MoNSter said...

oh. sy bru tau domo berasal dr telur.

sekian.

tapi ia tetap comel! =D

Teacher Koko said...

agreed indeed!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...