Cara Menulis Surat Untuk Bakal Isteri. | Gitarputeh


Monday, August 15, 2011

Cara Menulis Surat Untuk Bakal Isteri.


Assalamualaikum.



Kerja aku masa bosan bukan main game aje


Kehadapan future adinda yang dikasihi. Hari ni memang saya tak ada kerja dan tiba-tiba je terlintas dalam fikiran saya untuk tuliskan surat untuk awak. Jangan awak terkejut ketika membaca surat ini, sememangnya surat ini saya tulis khas untuk awak. Saya tahu, awak tak mengenali saya. Begitu juga saya disini. Saling tak mengenali sebelum kahwin lagi sweet kan.? Saya tahu saya sweet.


Future adinda,


Saya menulis ini bukan sebab apa, tapi sebagai persediaan awal untuk awak berjumpa dengan saya. Awak jangan risau. Ketika awak berjumpa saya nanti pasti awak akan rasa teruja sebab ramai kata muka saya macam botak juvana. Meski pun saya ada rambut. Yes saya ada rambut. Setakat ni lah. Tak tahu pula apa akan terjadi pada masa akan datang.


Ehem.


Harap awak tak memilih. Bukan apa. Memilih sangat nak buat apa.? Handsome handsome, nanti kena kebas awek lain yang lagi solid dari awak. Awak nak.? Tak nak, kan.? Saya tahu. Orang botak tu setia. Sebab tu saya tak botak. Eh tak tak. Meski pun saya tak botak, saya setia tau. Awak jangan percaya diorang yang cakap saya ni gatal. Diorang tu semua dengki tu. Maklumlah, sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan saya.



Girls with their scarf are originally beautiful


Wahai future adinda, saya harap awak tak meluat kalau saya belikan awak banyak tudung. Labuh. Wait wait. Bukan saya nak paksa awak pakai tudung labuh. Tapi kat mata saya, perempuan tudung labuh ni sweet lah. Macam treasure yang belum di discover. Priceless lah kata kan.



Bila saya puji perempuan tudung labuh tu cantik, saya bukan cakap awak tak cantik. Awak cantik. Ok apa. Saya tahu perempuan suka pakai tudung segera. Suka pakai shawl. Ok apa. Bertudung jugak. Tapikan, saya tak nak lah orang lain tengok awak dengan pandangan berahi. Bukan apa. Even shawl pun, memang lah nampak ianya melabuh sampai ke bawah dada. The thing is. Depan je labuh. Kat belakang tu tergantung, sayang.



Awak mana faham lelaki ni macamana. Ni biar saya bagitahu awak. Lelaki bila dapat tengok part badan perempuan kat mana mana pun boleh terliur, tahu.? Nak nak kat belakang badan perempuan area pinggang sampai leher tu. Bila perempuan pakai shawl, komform komform nampak area tu. Kadang kadang saya tengok ada yang pakai shawl sampai nampak leher pun ada. Kalau tang tudung segera tu tak payah cakaplah. Memang sah sah pendek.



You are beautiful in your way


Tak tahu lah saya, kalau orang yang pakai shawl sampai nampak leher tu saja nak menunjuk or apa. Maklumlah, perempuan kan suka pujian, kan.? Lagi pendek shawl, makin orang puji comel, kan.? Saya tahu, ramai perempuan lagi pentingkan pujian dari tuntutan Allah. Eh saya tak cakap awak tau. Saya cakap yang antara kaum awak je. Awak baik. Tudung awak selalu tutup depan dan belakang. Kan.? Saya tahu awak mana main tudung tudung pendek ni.
 

Future adinda tersayang,


Wahai future adinda, saya nak awak tahu. Saya ni tak minat jadah korea. Bukan nya tak minat, maksud saya saya terus ban. Tak.. tak.. ehem. Saya still boleh lepak dengan diorang (girls mostly) yang minat korea. Cuma kalau boleh, lepas kahwin nanti, saya taknak lah awak pasang lagu korea or letak gambar artis korea banyak banyak dalam rumah.



Bukan apa. Saya tengok, ramai gila perempuan finatik artis korea. Sampai facebook pun gambar artis korea. Ada apa sangat dengan lelaki korea.? Muka jambu.? Eh. Lelaki Malaysia pun muka jambu apa. Diorang romantik.? Eh. Lelaki Malaysia pun romantik jugak lah. Cuma kaum perempuan je tak perasan. Bila dah dapat lelaki Malaysia yang romantik, dikatanya, "Eww.! Mat bunga. Eww.! (again =.=)".



Saya tahu awak tak minat mamat ni


Eh. Awak tak. Awak mana ada letak mana mana muka artis korea kat dalam lappy. Apatah lagi kat bilik. Setakat ni facebook pun, awak tak ada kan.? Saya tahu. Orang macam awak mana suka bersosial. Bagus. Saya suka. Barulah priceless. Bila tak ada facebook, mesti tak ramai lelaki nak mengurat awak, kan.? Saya tahu awak tak pandai It. Saya suka part yang tu. *smiley face*



Awak, kalau boleh, saya harap awak tak kisah kalau saya totally tak ingat birthday awak. Saya pernah dengar perbualan dua perempuan yang cakap lelaki akan ingat birthday perempuan yang dia suka. Maksudnya, bila jadi first wisher bermaksud lelaki tu sayang perempuan tu.? Habis tu, benda lain yang dibuat tu, tak ada makna lah, ya.? Kalau macam tu, sia-sia lah saya belikan handyplass masa jari awak terkena paper cut. *sad face*


 
Setakat ni, saya belum pernah saya lupa birthday saya. So, tak mustahil untuk saya ingat birthday awak juga. Oh ya. Cakap pasal birthday ni, kaum awak mesti selalu tertanya tanya nak belikan bf dia hadiah apa, kan.? Awak jangan risau. Saya tak cerewet. Awak belikan je saya kain pelekat. Tak pun kopiah. (Teringin nak orang hadiahkan kopiah sebenarnya). See, saya tak cerewet, kan.?



Pasal tak pandai masak awak jangan risau


Saya tak nak sentuh bab awak tak pandai masak. Sebab saya tahu, mesti awak nak mempertikaikan pasal kalau sayang, tak kisah pandai masak or tak. Kan boleh makan kat luar. Saya tahu awak akan cakap macam tu. Kalau macam tu baik saya kahwin dengan tukang masak kat luar tu. Ye tak.? Tak pun susah susah sangat tak nak makan luar, baik saya upah bibik comel dari korea. Ok kan.? Teman berbual pun awak ada. Baik kan, saya. Awak pun boleh duduk relax goyang kaki kat rumah. (idea Khairul)



Satu lagi yang saya mintak. Please please please and please jangan tanya banyak kali saya sayang awak or tak. Awak pun tahu jawapannya. And please jangan suruh saya sayang awak seorang sahaja. And jangan larang saya panggil perempuan lain dengan perkataan 'sayang'. Saya tak boleh janjikan semua tu. Sebab saya still akan sayang kat perempuan lain. Still akan panggil perempuan lain sayang. And perempuan tu adalah insan yang akan panggil awak ummi.


Future adinda yang comel,


Kat sini saya bukan nak kongkong awak or apa. Buat tu salah buat ni salah. Saya cuma bagi tahu persediaan awal je. Jangan lah awak merasa bengang ketika membaca warkah ini. Niat awak nak baca je warkah ni dah kira saya sayang awak. Yes. Saya ambil berat pasal awak.



So, tak ada lah awak tak pandai masak, merajuk kalau saya lupa birthday awak, tepek muka artis korea banyak banyak dalam rumah or dalam lappy, awak nampak sexy meskipun awak bertudung, and yang paling penting, awak kena tahu. Comel mana pun muka awak, saya tetap sayang awak. Sebab saya sayang awak. And kalau awak dah pandai IT, saya mintak tolong satu benda. Tolong lah jangan baca blog saya. Sebab nanti awak akan cop saya 'gatal'. Walaupun saya setia orangnya.



Ihlas dari tulisan penaku,
Red Gitarputeh


.


249 comments:

1 – 200 of 249   Newer›   Newest»
Shyrazrul said...

alahai...baiknya awak nih..hahah.untung betul future adinda awak tuh..moga hubungan korang sampai ke jannah =)

Mr.CiteJe said...

memang style la.. haha..Barulah priceless <-- susah nak cari.. :(

Anonymous said...

keh3 comel dan sweet ;)

red gitarputeh said...

sang pemerhati :

haha. perli ke.?

red gitarputeh said...

Mr.CiteJe :

kan.? haha. aku tau. memang susah nak cari..

red gitarputeh said...

nashanadz :

thax. tapi bukan perli, kan.?

Unknown said...

surat yang sangat jujur tapi klw si wanita tak boleh terima no comment on that..

satu hal lagi masak boleh dibelaja dan awk pun sepatutnya belajar cara menjadi imam..jgn tanya "awk reti masak" tapi tnya pada diri dulu "dah cukup ilmu ke aku nk jadi imam" :)

red gitarputeh said...

azurie :

perli habesss

Shyrazrul said...

tak unsur perli langsung..betul lar tuh..bainya inchik inchik iras botak yang tak botak ni kan ? (itu baru perli..hehe)

BubuBobot said...

ecececehhh comel je entry kau ni. hahahaha

feeza macho said...
This comment has been removed by the author.
ekabukanmakcikkau. said...

future kekanda ku yang ohsem,

kau dengar sini .pertama , aku citer pasal korea tadi sebab takdek idea nak tulis ape .

kedua,kau taip ape boleh kuar gambar mamat tu ? heheh .

red gitarputeh said...

sang pemerhati :

haha. ok ok . thax :D

red gitarputeh said...

nurAMALLINA :

hahaha. ye.? memang surat untuk kau :D

red gitarputeh said...

si macho ;

kau lah sengal. kan untuk bacaan lelaki ni.. bhahahahah XD

red gitarputeh said...

EkaBukanMakcikKau :

kan.? bhahahahahah. memang surat ni untuk kau XD

Kakkoii said...

kenapa x nak future wife tu bace blog red?? haha bg je la die bace nanti die tau r isi hati red mcmane

red gitarputeh said...

kak koi :

ni panduan tulis surat je.. bukan surat betul :malu

Fadzlin Basir said...
This comment has been removed by the author.
red gitarputeh said...

PEOPLE! SILA PEKA!!! RUJUK BALIK TAJUK ENTRI NI!! JANGAN MAIN CAKAP KALAU FUTURE ADINDA TAK PANDAI IT MACAMANA DIA NAK BACA ENTRI NI!!! PLEASE!!!!

Nur Fajariah said...

sweet je entry ni....^^
eunhyuk~~

red gitarputeh said...

Cahaya Fajar :

surat untuk awak le ni :D

ekabukanmakcikkau. said...

Borok ah kau ni . Ckp je lah surat utk adibah noor , ekekekeke

alepridz said...

aku hensem camana red?? perempuan laen suka kebas aku tak? <~~~ (ayat poyo)


aku nak tanya skit ni...

ko sayang aku tak red...?

:hihi

JEMPUT SINGGAH BACA ENTRY ALEP YER...
FESYEN PELIK!

fara murni said...

alahai entry...
:)

myhatiku said...

wow..kini adinda mengerti, mekasih :)
erkk..aha

Anonymous said...

kalau adinda suka maen game cemana red? kau join sekali ke idok? hehe

btw niceeeee one! :) *ahh gatal tu memang dah sinonim dgn laki ok bye!

myhatiku said...

waiting 4 cara untuk bagi surat kt bakal suami pulak..haha

Lin Kamila said...

saya 1st time datang sini. so lovely,sekarang ramai laki nak ppuan baik2. tapi sebelum memilih yg baik, kita harus jadi baik dulu kan? so lin harap2 red dapat isteri yg comel ~~dan solehah. peace!

red gitarputeh said...

EkaBukanMakcikKau :

ko memang nak kena sekeh ngn aku, kan.? =="

red gitarputeh said...

alepridz :

aku sayang kau <3

red gitarputeh said...

fara murni :

<3

red gitarputeh said...

myhatiku :

much of love from me <3

red gitarputeh said...

Queen F :

aku onn ja :D

red gitarputeh said...

myhatiku :

haha. jangan kantoi kan :P

red gitarputeh said...

Lin Kamila :

haha. aminn :)

Nur Hamizzah said...

hahaha. nice one:) semoga jumpa your adinda. hahahaha

red gitarputeh said...

Nur Hamizzah :

HAha. thax :D

deeya said...

meh la pos surat tu betol2 kat dinde wahai kande red .. dinde noob taw . dinde ade belog pun pasal dinde suke menulis . dinde xsuke pkai tudung cepat siap . pkai shawl pun dinde tak reti . dinde kmpung tak tau pesyen2 nie tp dinde pndai masak taw kande . kande suke x ?? oh ! dinde tak suke korea tp dinde suke jepun boley ? jepun besh ade pakjisung . dia pandai sepak bola . kande ade ??! bhahaha ! ^__^

hana said...

alololo..
sweet nye awak ni..
mmg beruntung future adinda awak tu..
hahahha

unknown said...

alahai, ble bce bab memasak.. hai,, laki2.. mmg crik perempuan yg pndai memasakkan?

*always kena bebel ngan abg sebab tak reti masak dan masakan tak sedap. Eleh, nak sedap2 masak sendri. Cr dah masak patut kate alhamdullilah taw, walaupun simple. =,=

Dzu Aamal said...

Erk? Siapa laa yang bertuah tu.. Ahaks :D

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?5ad308277b3bbfccb02f1f78cb9bc453

anismelon said...

nice nice..heeee..pandai mengolah kan..huuu

psstt..awk duduk bandar u??

Aprimia ✿ said...

fuyoo !
abg ke nih ?
HAHA . aicehh aicehh .
for miss red eyy ? cewahh !
sewweett laa abg ! tabik sprit sama abg :)

Mashe said...

sampai minat korea pon tak boleh? for me, jika seseorg itu, tak kira la lelaki atau pompuan, kita tak boleh halang minat dia. selagi pasangan kita itu tidak nuyuz atau tidak melakukan dosa2 besar.

Anonymous said...

Assalam Red...kemain bersemangat tulis surat...abih perli semua benda...mesti sentap habis bace nie...koh3

senyumSOYA said...

heheh..yeah!! Fb lame dah tutup..
boyband korea x main.. saya suka so ji supp sorg ja.hahahha..
plus..

lelaki botak? hehehe...dah hmpir 4 tahun simpan prasan.. ^^" hahahah

Dhofwatul' Aisy said...

Alololohh... Sweetnyeee... moga bhgia bersama future adinda ye... Aminn.. Untunglaaa... ^^

red gitarputeh said...

deeya :

yup. kanda pun pandai main bola sepok :)

red gitarputeh said...

hana :

eh. surat ni untuk awak lah <3

red gitarputeh said...

Clara :

mesti kau tak pandai masak, kan.? haha

red gitarputeh said...

Cik Ladies :

tak sangka hang sanggup baca entri aku. bhahahahaha

red gitarputeh said...

anismelon :

Yes. I am.

red gitarputeh said...

fatinmyra Sweet:) :

siapa ms red.? hahaha.

red gitarputeh said...

Siti Mashitah Saidin :

Tak kata minat korea tu haram pun.

red gitarputeh said...

►AdamXis◄ :

Adam, derang sorang pun tak sentap. aku pun tak paham kenapa =="

red gitarputeh said...

senyumSOYA :

Simpan perasaan kat saya.?? WOW!! HAhah.

red gitarputeh said...

~..SiKecilMirmO..~ :

Moga awak menjadi future adinda saya. aminn ~ XD

OmmaWany said...

kalau mcm 2 wani kena cari future husband cm awk la..hehehe

red gitarputeh said...

wany azmy :

awak tak tahu ke, surat ni untuk awak.? ekeke :P

Nur Sabrina said...

wuu! comelnyeee . hihi >///<

missa said...

red mcm ada motif laen? kan kan?

mcm nak perli pown ade.. kann? ke missa bad thinking ? kikiki

maaf yer, andai salah fhm.. btw nice entry. i know, everyone nk the best to find a good mom for their kids..

gudluck utk red...
doakan utk missa skali.. (>.0)

red gitarputeh said...

NUR SABRINA :) :

haha. perli ke.?

.drakula. said...

sangat comel dan kiut sahaja...keh3

red gitarputeh said...

missa :

awak bahaya. boleh baca fikiran saya =="

red gitarputeh said...

RepublicAku :

haha. perli ke.?

naqiah said...

sape la minah ni kan.. :apa

Mss Ieza said...

mntak2 la future dinda red bukan jenis sentap :hoho

klu pmpn dipertikaikan tentang msak jum kite tye llk,dah ckup ilmu utk mnjadi imam dan ketua dlm kluarga :)

red gitarputeh said...

cintatulip :

ntah. hahah

red gitarputeh said...

ieza :

perli habes

kiwi said...

nice, dlm banyak2 ni kiwi terhighlight pada gambar artis korea tu. nama dia eun-hyuk dari band super junior. kiwi tak minat dia tapi kiwi minat suju. hehe~

red gitarputeh said...

kiwi :

ter highlight.?? hahah

syera said...

scroll sampai habes.tu da memang.haha

susah nak cari perempuan camtu zaman sekarang.

kene usaha lebih la der. okess. pandai2 la didik bakal adinda tu .

laa...nak kopiah ke? tak cakap awal2. kat rumah dulu banyak.

ok adios =)

red gitarputeh said...

syerah :nah

Unknown said...

mohon share. . .
















ayt terdesak nk copy, letak kat entry. sy tak ketinggalan. hahaha.

red gitarputeh said...

FYA PELANG! :

jgn copy full entry sudahh....

al-kisah said...

pnjg gler surat tp sweet..

.:|kamaryeah|:. said...

untunglah andai dpt bertemu...
dgn si future adinda yg dikehendaki tue..
semoga bila ketemu hubungan nya tue berkekalan dunia akhirat~

Eliqous said...

gila mantap surat kamu Red!
all advises in 1,
seriously i like it. sweet like candies!
good job bro. :)
with wish, you'll find your "future adinda" :D

syu said...

comel je content surat tuan belog. huhu. bace sambil gelak2. so sweet:)

ct N honey said...

ayat yn cantik,menegur secara berhemah..suka

red gitarputeh said...

al-kisah :

sweet kan.? haha

red gitarputeh said...

.:|kamaryeah|:. :

sebenarnya surat ni untuk awak. tak tahu ke.? :P

red gitarputeh said...

qiqi amira :

candies.?? aww.. sweet :D

red gitarputeh said...

syura shii :

mana ada i comel :D

red gitarputeh said...

ct N honey :

maybe surat ni untuk awak. siapa tahu.? :D

Unknown said...

Red bayam,mmg itu impian semua lelaki..insyAllah klu pilih pasangan berdasarkan agama,Red akan beruntung ^^V

red gitarputeh said...

reynn :

ni cuma surat cntoh lah .. =="

noraimidiyananorazmi said...

fuhh entry.~cannot go wehh.haha.
like i said.u will find your perfect miss red ok red.
aminn~

red gitarputeh said...

noraimidiyananorazmi :

haha. ada ada je kau XD

[wani_mn] said...

i wish i could get this :)

red gitarputeh said...

wanie m'nJ :

this 'is' for you hunny :)

Anonymous said...

nice bro..aku pon nak cari adinda mcm ginie..hehe

Fadzlin Basir said...

:wow bagusnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..:)

red gitarputeh said...

KimiCnoL :

semoga berjaya ye ^^ macam dapat. haha

red gitarputeh said...

LemonSusu Skyjus :

kan.? :D

sangpemimpi said...

red wanna bunta nk jadi future adinda red ah kalo red betol2 swett gini..sudikah dirimu redpunzel :malu :gatal :hoho

feeza macho said...

:tulis nnti na tulis tuk bini aku yg ke 4

ini tidak sepatutnya terjadi

red gitarputeh said...

~+aSma dAud+~ :

lah.. kamu wanna bunta ke?? hahaha

red gitarputeh said...

si macho :

:bagus

cik ika said...

untungny future wife dy..sweet sngt~~

Anonymous said...

www.redgatal.blogspot.com

hahaha...x sentap pun.. :nono

red gitarputeh said...

ika :

haha.. jgn laa.. macam perli jee bunyi :P

red gitarputeh said...

mOon :

tak sentap eah.? haha

Queenara said...

ahahaha betul betul sweet ni . ape salah nye kalau buat surat ni and bagi future adinda tu baca kan kan kan . mesti dia senyum sampai telinga haha .

=) suka baca entry ni .

red gitarputeh said...

Aishah Amira :

agak agak kalau saya tulis surat ni untuk awak, awak cair tak.? teheee :P

ekabukanmakcikkau. said...

sekeh ah kalau berani wakaaakkakakakakakakkakaka . bajet aku kuat dak ?

red gitarputeh said...

eka :

kau kuat.? bhahahah peh-liss =="

Syafiq Mokhtar said...

nice entri :)

baguslah..harap surat itu ikhlas, dan bukan hanya sekadar digambarkan pada umum.

gud luck ;)

Pha Is said...

aku pon ada buat jugak surat utk future wife aku. nak tengok?
surat cinta untuk future wife(s)

Unknown said...

entry terbaik SURAT UNTUK FUTURE WIFE. hahaha, lawak and bagus red. =="
tang korea-korea tu tak tahan XD

p/s : sebenarnye sebelum ni aku baca je entry english + malay kau tu :P cume entah aku tak berapa minat entry campur2 tu. tapi kau punya writing memang bagus, and boleh buat sentap :P

Najiyah said...

Apasal semua post mcm The Other Khairul doe ? -.-

red gitarputeh said...

Syafiq Mokhtar :

Aku tulis untuk kau ni punn ^^

red gitarputeh said...

pha :

nak jugak.? amekk.... amek....

red gitarputeh said...

ainina jelani :

mesti kau banyak terasa, kan.? HAHA.

red gitarputeh said...

Najiyah :

mana ada. Ramai dah entri surat macam ni. CUba kau baca komen kat atas. Even Pha pun ada buat surat untuk future wife(s) dia.. Lagilah tajuk nak sebiji. Pfft =..=

Anonymous said...

cara ko tulis blog mcm nak tiru blog the other khairul...
btw, gud luck in bloging. ;)

Asyila Zainuddin said...

sweet gile! haish, nk like banyak2 kali boley? kekeke.. kalo ade org bg surat gini, konpem cair.. ngee.. jd baik terus..

red gitarputeh said...

anon 12.o5 :

ntah lah. dah ramai cakap macam tu kut.. even kay sendiri pun dah tanya aku.. :fuh

red gitarputeh said...

Asyila :

hahaha. segan mak noks! XD

Shiqin Sunshine said...

acane neyh...korea tak leyh tengok dah ni...urmmm....='( tak romantik nnt dah... :hihi

btw, nice 1 ~.~

Aisyah.Nuruddin said...

romantiknya .

datang la sini . :http://duniasipanda.blogspot.com/2011/08/termotivasi-diri-d.html

red gitarputeh said...

Norashiqin Kamaruzaman :

Jangan risau. red sweet apa :P

red gitarputeh said...

AiSyAh NuRuDdIn :

perli.? haha

Unknown said...

masa bila ntah aku banyak terasa =="

aku baca pun tak penah nak habis entry2 kau ni :P

red gitarputeh said...

ainina jelani :

ok fine. :S

sHy said...

wahai red sahabatku..

semoga wanita idaman mu wujud si dunia ini..susah rasanya untuk mendapatkan yang sedemikian rupa tp usaha adalah segala-galanya....

ku harapkan semoga kamu berjaya hendaknya...hehe

ayoikema said...

entry yg jujur dan ikhlas...
hehe salam perkenalan....

red gitarputeh said...

~sHy~ :

ramai je dalam ni macam tu. kau nak.? aku boleh share ^^

red gitarputeh said...

kema :

salam perkenalan ukhwah ^^

Eykin Hamzah said...

ala2 sweet nye suke bce..tapi jgn la smpai wt dia sedih eh..kalau awk wat dia sedih sy sekeh awk..haha..jgn dilukai ati nye taw..maklumlah gurlz mmg cepat touching la..

red gitarputeh said...

eykin :

any idea who she is.?? haha.

Spanar Buruk said...

abg mr cool tengkiu utk surat tu..:( wordless pulak..kekekeke..amboi sape la yg untung kan dpt asben mcm mr cool ni..romantik kemain la.. :majuk pestime dpt komen kat entry blogger retis ni :tepi

red gitarputeh said...

Spanar Buruk :

jangan mierepek. mana ada retis.

Cik Norfa said...

masih ada perempuan bertudung labuh, tak bersosial, berlajar agama, dri keluarga baik2..

tapi sayangnya, orang laki ni plak takut nak ngorat..sbb diri sendiri pun tak lengkap ilmu di dada. smbhyang tak penuh, puasa tak cukup. hehehe

jadi...dptlah perempuan baik2 ni pada mereka yang memang baik...

sekadar memberi pandangan. saya juga tidak sempurna.

Kakzakie Purvit said...

Amboi panjangnya surat buat bakal isteri.... Cari yg sekufu dan berlandaskan yg 4 sebagaimana dlm Islam insya-allah segalanya akan dapat temui....

cik zila said...

1st time dtg sni, baca entri ni dr awal sampai akhir..
bestnyer surat ni.. untung ye sape yg jd bakal isteri en. arif..

red gitarputeh said...

Cik Norfa :

seyepek!! XD

red gitarputeh said...

Kakzakie :

Surat contoh lah dherr =="

red gitarputeh said...

cik zila :

the name is red :P ^^

Einaz Shah Rizal Thomas said...

HUYOO Msuk blog pamess la ;D

red gitarputeh said...

Einaz Shah Rizal Thomas :

Mana ada pemes.. salah orang ni ^^

otaigurl said...

hehe..kelakar je entry ni..wahai mr. red,
semoga jumpa dgn mrs red..
whatever la..:>

red gitarputeh said...

otaigurll :

nak debik.? hahaha

[k]o{q}i[n] said...

singgah sini...untunglah ramai yg dtg sini...huhuhu

Bintang Biru. said...

eh? comelnya lelaki korea ! *paanngg*
HAHAHA. #OKBAI

Nana said...

waa..sweetnya..nak pakwe camni..

Abe Goreng said...

Bukan kawin lg dh ade surat wasiat ni.HAHAHA. Lame xmkn nasik minyak rasenye.:D

Aleen Aiden said...

mekasih future kekanda.sya akan cube perbaiki diri saya d masa akan datang.heh~ :P

red gitarputeh said...

[k]o{q}i[n] :

=="

red gitarputeh said...

Abe Goreng :

surat contoh je dher..

red gitarputeh said...

Bintang Biru. :

T.T

red gitarputeh said...

Nana :

surat ni untuk awak lah ^^

red gitarputeh said...

aleen aiden :

kakanda tunggu <3

fi said...

awak ni sgt sweet dan comel :))

red gitarputeh said...

cik fyza :

perli.? haha XD

Ain Hj. Rustam said...

Saya akan credit kan awk dlm post saya sbb terase nak buat entri yg mcm nie gak tp berbeza lah isinya nnt...
Boleh tak???

red gitarputeh said...

R.ainZ RuleZ...!!! :

err.. ok.

L said...

pergh.. mmg stylo bro..=)

sy syg awak.?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

red gitarputeh said...

L :

kau lelaki kan.?

Ain Hj. Rustam said...

XD
Terima kasih...
By the way awk comment kat salah blog lah~
Saya ada dua blog~
Awk tercomment kat blog novel saya...
Yg saya akan credit awk kat satu lgi~
Harap maaf klu terkeliru~
huhuhuhu~

red gitarputeh said...

R.ainZ RuleZ...!!! :

er.. ok

raiyan said...

sweet=]

Unknown said...

urh.... korean2..... bibik dari korean... bagus gak idea 2.. hak3... neway... best~~~

red gitarputeh said...

early.buds :

perli.? haha

red gitarputeh said...

che_wawa :

kan.?^^

alin said...

pehhh!!ni buat sendiri ke ayat ni??

zoul said...

woah...terbaek...syahdu je bace...sungguh melankolik..:P

Qaseh Dalia said...

baiklah .. future husband .. hahaks

ice cream said...

wahh..beruntung siapa yg dpat awak..wahh..sweetnye surat nih..kalau cik icecream la kan??sure cik icecream menangis terharu

red gitarputeh said...

✿....rossa alina....✿ :

ha ah. tulus ikhlas untuk awak lah ^^

red gitarputeh said...

pandangkedepan ;

aku tahu. tu perli kan.?

red gitarputeh said...

Qaseh dalia adelia :

Saya harap dapat jumpa kamu, future wife <3

red gitarputeh said...

ice cream :

okay then. bukan cik aiskrim punya :)

AnakAyah said...

Assalam..
suka cara teguran surat nih..gediks santai..huhuhu...

red gitarputeh said...

AnakAyah :

Wassalam. gedik santai.? hoho

yaya salvatore said...

nice entry. nice comment. nice hope.. agak2 future wife tu nak future husband yg cmne pulak ey ?

red gitarputeh said...

yaya :

macam aku lah. HAHA

WiwinJihem said...

nice entri..so sweet^^

red gitarputeh said...

WiWiN :

I know.^^

Farhanah Mokthar said...

so romantic.
tp apesal plak future wife tu tak bole baca blog future husband. tak fair..

hee :)

Izzati Nur said...

tertarik dgn entry :)

mga dpt ur future adinda yg sejuk
mata mmndang & penenang hati..

jom menjadi,iAllah akn dpt spt yg nak
hukum alam

p/s:brg hntaran nti mntak kopiah 1

Lady ★ Hanna said...

besh la.. yg kt ayat nie besh.. bila awk da pndai it, awk jgn lh bce blog sy.. nanti awk kn cop sy gataii... tu besh.. suke2 ;)

red gitarputeh said...

Farhanah Mokthar :

fair lah tu :P

red gitarputeh said...

sis Izzati :

ele. bday kan boleh bagi satu :P

red gitarputeh said...

αωαи иαиσ :

ayat tu di upgarade sebenarnya :P

miss nadeeya said...

oohh..so sweett =) semoga dpt berjumpa dengan future adinda =)

red gitarputeh said...

miss nadeeya :

:)

yaya said...

alhamdulillah...tersenyum-senyum sy baca warkah awak nieyh ^_^

red gitarputeh said...

yaya :

hehe ^^
mesti awak membayangkan awak yang menerima warkah ni, kan? ^^

CoOkiE MoNSter said...

comel~ hihi... nak kopiah je eh? future wife awk tu pon patut buat warkah camni jgak. bru ada mutual understanding..

priceless ->>sweet!

red gitarputeh said...

CoOkiE MoNSter :

ha ah. kopiah je. nothing much^^

Hawa Ahmady said...

bestnye jadi adinda tu...:)

IRA ARINA said...

harap impian awak jadi kenyataan :)

nurkaloi said...

peghhh sweet sgt
hee

jap jap mamat korea tu i like ^__^ haha

Anonymous said...

salam. entri ni dah agak lama, tapi tergerak nak komen.

bukan apa, bila baca ni teringat someone. satu, bab korea stuff. mengaku lah saya seperti typical malay girls yang (agak) gila korea. tapi gila saya takde lah sampai nak simpan gambar laki korea, buat gambar dekstop ke ape. lelaki melayu still kat seat depan dalam hati saya, hehe.

dan dia, memang langsung tak minat korea lah. tapi saya pernah sort of paksa dia layan korea jugak. dia ada try layan, kadang buat tak tahu je. tak kisah pun, sebab saya memang tak suka laki minat korea. biar saya je yang minat, cukup.

bab fb, sy dan dia memang dua2 tak aktif. dia lah terutamanya. setahun sekali update status nya. saya? ada lah sekali sebulan. gambar pun both of us tak kuasa nak letak. as much as dia tak suka saya letak gambar di fb, saya pun sama. glad that dia begitu, even before kami kenal antara satu sama lain. ini ciri penting bagi saya, saya tak suka laki aktif maya.

okay, birthday. dia lupa. saya merajuk 20 saat, haha tak sampai hati.

bab masak. percaya atau tak, perempuan by nature BOLEH pandai masak. kalau tak, macam mana kita boleh claim masakan ibu masakan paling sedap dalam dunia. cuma antara nak dengan tak nak je. saya ni nak kata tak pandai masak pun tak, nak kata pandai sangat pun tak. so-so je. tapi lepas kenal dia, saya makin kerap masak. tak tahu lah kenapa (okay, memang dengan niat nak masak untuk dia satu hari nanti). even dia cakap dia tak kisah saya ni pandai masak ke tak, tapi bila sayang, kita automatically akan ada rasa nak gembirakan orang yang kita sayang. cuma nya, orang perempuan ni tak boleh paksa2. kalau jumpa ur future wife nanti, dan dia betul2 sayangkan awak, insya Allah dia akan pandai masak dengan sendiri nya walaupun sebelum tu tak berapa pandai sangat.

saya dulu tak percaya dengan kuasa cinta. tapi bila alami sendiri, subhanallah hebat juga penangan cinta ni. tambah2 kalau cinta tu for the sake of Allah ;)

ps-err sorry berjela pulak komen ni.

Anonymous said...

hopefully awak jumpe dia (future wife)
*saya tumpang gembira.

alfsfr.ali said...

sumpah surat ni mantap. kalo aku dpt nangis air mata gula manis mcm haram jadinya.

hukhuk.

nice sial entry ni!!

MiMiEy :) said...

so sweet .

i like it :)

laskar pelangi said...

yawww! serius sweetnyaa...siapakah akan menjadi bakal isteri si red ni..moga yang baik2 aje:)

insyaAllah:)

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 249   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...